Levinud arvamus on, et piduriõli töötab suletud süsteemis ning õli omadused ei saa seetõttu muutuda!
Pidurisüsteemi saab lugeda suletuks tinglikult. Pidurisüsteemis on kompensatsiooniavad, mis lasevad õhul süsteemi siseneda piduripedaalile vajutades, ning õhk saab väljuda piduripedaali vabastades.
Selle tulemusena piduriõli, mille koostises on näiteks erinevad etanoolid, seob endaga väliskeskkonnast niiskust (piduriõli on hügroskoopne).
Peale selle toimuvad piduriõli endaga mitmesugused keemilised reaktsioonid, mille käigus õlile lisatud erinevad lisandid kaotavad oma omadused.
Seetõttu muutub piduriõli koostis aja jooksul ja üsna tunduvalt. Aja jooksul piduriõlis lisandunud niiskus on tegelikult vesi mille keemis- ehk aurustumise temperatuur on 100° C.
Mida rohkem on piduriõlis vett, seda madalam muutub piduriõli töötemperatuur. Pidurisüsteem kuumeneb piduriõli töötamise ajal väga tugevasti, tavaline pidurite töötemperatuur on 100°C ja rohkem, siis selline õli-vee „kokteil” võib keema minna, mille tulemusena moodustuvad piduriõlisse gaasimullid ning pidurid muutuvad seetõttu nõrgemaks.
Teisiti öeldes, pidurid vajuvad „auto põrandasse“! Selline situatsioon võib juhtuda kõige vajalikumal momendil, kui on vaja järsult ja mitu korda järjest pidurdada, siis on ohusituatsioon möödapääsmatu. Seepärast ongi hädavajalik kinni pidada ette nähtud ajal teostatavast piduriõli vahetusest.
ABC Autoteenindus OÜ soovitab nii nagu ka enamik autotootjaid vahetada piduriõli iga kahe iga kahe aasta tagant.
Piduriõli vahetuse teenusega saab tutvuda siin