Esi- ja Tagasilla Reguleerimine: Miks See on Oluline ja Kuidas See Teostatakse

 

Esi- ja tagasilla reguleerimine, tuntud ka kui sillastend, on üks olulisemaid hooldustöid, mida auto
korraliseks toimimiseks vaja teha. Korralikult reguleeritud sillad tagavad sõiduki stabiilsuse,
parema juhitavuse ning pikema rehvide eluea. Kui sillad on valesti reguleeritud, võivad ilmneda
mitmesugused probleemid, sealhulgas ebaühtlane rehvide kulumine, rooli vibratsioon ja sõiduki
kaldumine ühele poole.

Mis on Esi- ja Tagasilla Reguleerimine?
Silla reguleerimine hõlmab auto rataste joondamist vastavalt tootja poolt määratud nurkadele ja
mõõtudele. See protseduur keskendub kolmele peamisele parameetrile:
1. Kambri nurk – Rehvi vertikaalse kalde reguleerimine. Liiga suur või väike kalle võib
põhjustada rehvi ebaühtlast kulumist.
2. Kaster nurk – Rooli pöördenurga reguleerimine, mis mõjutab sõiduki stabiilsust ja rooli
“tagasitõmmet” sirgesse asendisse peale pöörde tegemist.
3. Toe nurk – Rataste omavaheline nurk horisontaaltasapinnal, mis mõjutab sõiduki
sirgjoonelist liikumist. Vale toe nurk võib põhjustada rehvide ebaühtlast kulumist ja sõiduki
“ujumist” teel.

Millal On Silla Reguleerimine Vajalik?
Silla reguleerimist on soovitatav teostada vähemalt kord aastas või iga 10 000-15 000 kilomeetri
järel. Kuid teatud olukordades on vajalik kohene reguleerimine:
• Rehvide ebaühtlane kulumine – Kui märkad, et rehvid kuluvad ebaühtlaselt, võib see
viidata valedele sillanurkadele.
• Rooli tõmbamine – Kui auto kipub teelt kõrvale kalduma või rool tundub ebastabiilne, on
silla reguleerimine vajalik.
• Pärast kokkupõrget või suuremat lööki – Kui auto on saanud suure löögi (näiteks auk,
äärekivi või kokkupõrge), võivad sillad paigast nihkuda.
• Pärast vedrustuse või roolisüsteemi komponentide vahetamist – Kui vahetad välja olulisi
vedrustuse või roolisüsteemi osi, on silla reguleerimine hädavajalik.

Kuidas Teostatakse Silla Reguleerimist?
Silla reguleerimine teostatakse spetsiaalsete seadmete abil, mis mõõdavad rataste nurki täpselt ja
võrreldakse neid tootja andmetega. Protsess hõlmab:
1. Auto tõstmine – Auto asetatakse tõstukile, et ratastele ja sildadele ligi pääseda.
2. Mõõtmine ja analüüs – Spetsiaalse seadme abil mõõdetakse rataste kaldenurgad, toe nurk ja
kaster nurk.
3. Reguleerimine – Vajaduse korral kohandatakse rataste asendit, kasutades
reguleerimisvõimalusi, mis on integreeritud auto vedrustuse ja roolisüsteemi
komponentidesse.
4. Testimine – Pärast reguleerimist testitakse auto teel, et kinnitada, et kõik on töökorras ja
sõiduk liigub sirgjooneliselt.

Miks on Korralik Silla Reguleerimine Oluline?
Silla reguleerimise tähtsust ei saa alahinnata. Korralikult reguleeritud sillad tagavad mitte ainult
parema sõidumugavuse, vaid ka suurema ohutuse. Vale silla reguleering võib viia kiiremini
kuluvate rehvideni, rooli kontrolli kaotamiseni ja isegi liiklusõnnetusteni.
Samuti aitab regulaarne silla reguleerimine pikendada rehvide ja vedrustuse komponentide eluiga,
mis omakorda vähendab hoolduskulusid pikemas perspektiivis.

Kokkuvõtteks
Silla reguleerimine on oluline hooldusprotseduur, mis tagab sõiduki stabiilsuse, ohutuse ja rehvide
ühtlase kulumise. Kui märkad mingeid kõrvalekaldeid sõiduki juhitavuses või rehvide kulumises,
ära lükka silla reguleerimist edasi. Õigeaegne hooldus võib säästa sind suurematest kuludest ja
tagada sujuva ning ohutu sõidu.

Sildade reguleerimise hindadega saab tutvuda siit: Esi- ja tagasilla reguleerimine

Broneerige aeg juba täna ja nautige mugavat sõitu igal aastaajal:
Helista: 6 519 450 / 6 519 451 / 6519 452
Kirjuta: info@abcauto.ee
Broneeri: https://www.abcauto.ee/kontakt/abcautoteenindus-carstop-24
Tule külla: Kadaka tee 131/2, 12915 Tallinn