Hammasrihma ülesandeks on nukkvõlli pöörlema panemine ja seega klappide juhtimine, Paljudel automudelite mootorites on hammasrihma ülesandeks lisaks nukvõllide pöörlema panemisele veel käitada jahutussüsteemi veepump ning mõningatel juhtudel lisaks mootori taskaalustusvõll ja vanematel diiselmootoritel kütuse kõrgsurvepump.
Autotootjad näevad ette, et mootorite hammasrihm(ad), hammasrihma juht- ja pingutusrullikud ning hammasrihmaga käitav veepump tuleb vahetada korrapäraselt teatud läbisõidu või kasutusaja pärast.
Hammasrihmaga seotud osade vahetamise intervalliks on autode tootjatel erinevad läbisõidud, tavaliselt 60.000 – 150.000 km või siis väikeste läbisõitude juures 5 – 7 aastat. Hammasrihma ja osade vahetamise käigus tuleb uue hammasrihma paigaldamisel jälgida, et mootori väntvõll, nukkvõll ning kui on hammasrihmaga käitatav diiselkütuse kõrgsurvepump, oleksid võllid õiges asendis.
Õigete asendite saamiseks kasutatakse vanematel autodel sageli märke mis on tehtud rihmaratastele ja mootori plokile ning piisab kui ratastel olev märk keeratakse kohakutti mootori plokil olevaga. Enamus uusi autosid on oluliselt keerulisemad ja nõuavad väga täpset gaasijaotusmehanismi ajastust.
Uutel autodel reeglina asendi märgid puuduvad. Sellistel juhtudel on tootjate poolt ette nähtud enne vana vana hammasrihma maha võtmist võllid fikseerida. Võllide asendite fikseerimiseks on spetsiaalsed tööriistadad, et tagada auto mootorite laitmatu töötamine peale gaasijotusmehanismi osade vahetus. Oleme sageli oma töökojas näinud juhuseid, kus varem on hammasrihma vahetades meisliga löödud märgid rihmaratastele ja mootori plokile.
Samas on klient kurtnud, et auto mootor ei tööta kõige paremini ja kütuse kulu on suur. Diagnostika on näidanud aga, et autol on kõik elektroonilised komponendid korras. Piisab vaid 0,5º kõrvalekaldest ühel võllil kui mootor ei tööta korralikult. Selleks, et tagada mootori hammasrihmade vahetamise täpsus on ABC Autoteenindus OÜ ostnud spetsiaaltööriistad enam levinud automudelite hammasrihmade vahetamiseks.